ME-WE veerkrachttraining
InterventieME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
ME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
Mentorlessen over stress helpt leerlingen om ongezonde stress te herkennen en biedt handvatten hiervoor.
Nederland doet te weinig om de afspraken in het VN-mensenrechtenverdrag Handicap na te komen, vindt een VN-comité.
Om schoolverzuim aan te pakken en het aantal thuiszittende leerlingen terug te dringen, komt er meer ruimte voor flexibiliteit, maatwerk en preventie in het onderwijs.
Hoe organiseren scholen, samenwerkingsverbanden, gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren samen met ouders en jongeren zorg in onderwijstijd?
Deze literatuurstudie geeft een overzicht van wat uit onderzoek bekend is over de effectiviteit van wijkteams.
Door te monitoren krijg je een scherper beeld van hoe het gaat met de jeugd in jouw gemeente of regio. Dit stappenplan helpt je daarbij.
De wet- en regelgeving rondom zorg in onderwijstijd wordt aangepast om de financiering voor leerlingen in het speciaal onderwijs eenvoudiger te organiseren.
In het magazine 'Iedereen doet mee' besteden we aandacht aan hoe je samen kunt toewerken naar zorg in onderwijstijd.
De Monitor Aansluiting Onderwijs Jeugdhulp (Monitor AOJ) is per 1 april aangepast. Het NJi beheert de monitor.