Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
De geïntegreerde gezinsaanpak Contextueel Behandelen helpt voorkomen dat ouders met psychische problematiek mentale problemen doorgeven aan hun kinderen.
Deze literatuurstudie geeft een overzicht van wat uit onderzoek bekend is over de effectiviteit van wijkteams.
Door te monitoren krijg je een scherper beeld van hoe het gaat met de jeugd in jouw gemeente of regio. Dit stappenplan helpt je daarbij.
Er komt geen wettelijke regeling voor de inzet van een steunfiguur voor jongeren die te maken hebben met de jeugdzorg.
De Monitor Aansluiting Onderwijs Jeugdhulp (Monitor AOJ) is per 1 april aangepast. Het NJi beheert de monitor.
Geef structurele aandacht aan de toenemende prestatiedruk onder studenten. Dat staat in de adviesbrief van het PPJ.