Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
InterventieHet Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Bereslim – digitale prentenboeken in de vve vergroot de woordenschat en het verhaalbegrip in het Nederlands van kinderen tussen 2 en 7 jaar.
Interventie waarbij een vrijwilliger komt voorlezen bij kinderen van 2 tot 8 jaar, die opgroeien in een taalarme thuisomgeving.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
De interventie Jules voor TOS richt zich op jonge kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Het doel is het verminderen of opheffen van de TOS.
Wereldmeiden MDT is ontwikkeld om via de maatschappelijke diensttijd sociale contacten te stimuleren tussen vluchtelingenmeiden met een verblijfsstatus en Nederlandse meiden.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
De Methodiek TOS is gericht op het stimuleren van de communicatie van peuters met een taalontwikkelingsstoornis (TOS).
Voorbereid op je Toekomst (voorheen VertrekTraining) is een vorm van begeleiding gericht op het toekomstperspectief van jongeren.