Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
InterventieHet Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
De preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.
Wereldmeiden MDT is ontwikkeld om via de maatschappelijke diensttijd sociale contacten te stimuleren tussen vluchtelingenmeiden met een verblijfsstatus en Nederlandse meiden.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Voorbereid op je Toekomst (voorheen VertrekTraining) is een vorm van begeleiding gericht op het toekomstperspectief van jongeren.
Aan de hand van video-opnamen analyseert een hulpverlener samen met de ouders de interactie tussen ouders en de kinderen.
School2Care is een aanbod van onderwijs, zorg en begeleide vrije tijdsbesteding voor jongeren die nauwelijks nog naar school gaan.