31 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 31

  • De Vreedzame School

    Interventie

    De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Wereldmeiden MDT

    Interventie

    Wereldmeiden MDT is ontwikkeld om via de maatschappelijke diensttijd sociale contacten te stimuleren tussen vluchtelingenmeiden met een verblijfsstatus en Nederlandse meiden.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    14 tot en met 21 jaar
  • Voorbereid op je Toekomst

    Interventie

    Voorbereid op je Toekomst (voorheen VertrekTraining) is een vorm van begeleiding gericht op het toekomstperspectief van jongeren.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    15 tot en met 22 jaar
  • School2Care

    Interventie

    School2Care is een aanbod van onderwijs, zorg en begeleide vrije tijdsbesteding voor jongeren die nauwelijks nog naar school gaan.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 17 jaar
  • YETS

    Interventie

    YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Futsal Chabbab

    Interventie

    Een sportinterventie om schooluitval te verminderen, de kansen van jongeren te vergroten en hun zelfontplooiing te bevorderen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 18 jaar
  • 'Kloof tussen jongeren en overheid groeit'

    Nieuws van het NJi

    Naar aanleiding van de aflevering van De Jeugdkantine over polarisatie vertelt Hannes van de Ven hoe jongerenwerkers depolariserend werken.

  • 'Nee, geen plan B voor de jeugdzorg'

    Nieuws van het NJi

    Er zijn geen gemakkelijke oplossingen voor de problemen in de jeugdzorg. Dat schrijft Anita Kraak van het NJi in een blog op Zorgvisie.nl.