De Vreedzame School
InterventieDe Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
Wereldmeiden MDT is ontwikkeld om via de maatschappelijke diensttijd sociale contacten te stimuleren tussen vluchtelingenmeiden met een verblijfsstatus en Nederlandse meiden.
HoorToren maakt kinderen bewust van het belang van goed gehoor en het risico op gehoorschade.
Voorbereid op je Toekomst (voorheen VertrekTraining) is een vorm van begeleiding gericht op het toekomstperspectief van jongeren.
School2Care is een aanbod van onderwijs, zorg en begeleide vrije tijdsbesteding voor jongeren die nauwelijks nog naar school gaan.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Een sportinterventie om schooluitval te verminderen, de kansen van jongeren te vergroten en hun zelfontplooiing te bevorderen.
Bijna de helft van alle jongeren ziet discriminatie van andere leeftijdgenoten. Dat blijkt uit een peiling van UNICEF Nederland.
Witte meisjes krijgen meer positieve opmerkingen van hun leerkracht op hun rapport dan witte jongens en kinderen met een migratieachtergrond.
Het ministerie van OCW heeft een plan van aanpak gepresenteerd om racisme en discriminatie in het onderwijs tegen te gaan.