Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
InterventieHet Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
BPTG-G is een gedragstherapeutische groepstraining voor ouders van kinderen met ADHD en gedragsproblemen.
Deze schrijftherapie is bedoeld voor kinderen en adolescenten die kampen met posttraumatische klachten na een ingrijpende gebeurtenis.
Traumagerichte Cognitieve Gedragstherapie is een behandeling voor traumagerelateerde stoornissen en traumatische rouw.
Integratieve Gehechtheidsbevorderende Traumabehandeling bij Kinderen (IGT-K) is een multidisciplinaire traumabehandeling waarbij sprake is van een scala aan psychische klachten.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
Tijd voor Toontje is een programma voor kinderen en hun moeders in de opvang die huiselijk geweld hebben meegemaakt.
Veerkracht is een interventie voor de begeleiding van kinderen die met hun ouders in de vrouwen- of de maatschappelijke opvang terechtkomen.