Contact

Bezoekadres:
Churchilllaan 11
3527 GV Utrecht
Routebeschrijving

Postadres:
Nederlands Jeugdinstituut
Postbus 19221
3501 DE Utrecht

Algemene contactinformatie:
Tel. 030 - 230 63 44
info@nji.nl

Contact met onze medewerkers:
Bekijk het medewerkersoverzicht

Contactgegevens voor:

Professionals

Meer informatie

Zoek je meer informatie dan op onze website is te vinden? Neem dan contact op met onze e-mail helpdesk: info@nji.nl.

Contact met onze medewerkers

Wil je in contact komen met een van onze medewerkers? Bekijk dan ons medewerkersoverzicht.

Sollicitaties

Open sollicitaties en vragen over stages mogen per e-mail gestuurd worden naar sollicitatie@nji.nl.

Beleidsmakers

Meer informatie

Zoek je meer informatie dan op onze website is te vinden? Neem dan contact met ons op via info@nji.nl.

Contact met onze medewerkers

Wil je in contact komen met een van onze medewerkers? Bekijk dan ons medewerkersoverzicht.

Ouders

Heb je vragen of zorgen over de ontwikkeling van je kind? Het NJi geeft geen informatie of ondersteuning voor individuele situaties. 

Vragen over ontwikkeling kind of opvoeden?

Blijf niet rondlopen met vragen, maar praat erover met andere ouders, familie of vrienden. Lees meer bij Opvoeden doe je niet alleen: hoe helpen anderen mij daarbij?

Je kunt ook advies vragen bij het consultatiebureau, wijkteam, het Centrum voor Jeugd en Gezin of de GGD in jouw buurt of aan de jeugdarts of huisarts. Of kijk op Ouderwijzer.nl of Voorwerkendeouders.nl.

Heb je als ouder of opvoeder advies of hulp nodig bij een persoonlijke situatie? Neem dan contact op met een van de volgende instanties.

Hulp en advies

Korrelatie: 0900 - 1450 (15 cent per minuut): Dit gaat vanuit je belbundel of prepaid tegoed. Er worden geen extra kosten berekend. Zorg dat je 0900 nummers bij je telefooninstellingen zijn ingeschakeld.  www.mindkorrelatie.nl

Jeugdhulp

Voor jeugdhulpinstellingen bij jou in de buurt: adresgegevens jeugdhulpinstellingen.

Klachten over hulpverlening

Jongeren, kinderen, ouders en verzorgers kunnen een beroep doen op Jeugdstem, vertrouwenspersonen in de jeugdzorg, als zij vinden dat hun behandeling of bejegening beter kan en als zij een vraag hebben over hun rechtspositie.

Oudertelefoon

De Oudertelefoon is er voor iedereen. Opvoeden is een uitdagende taak. Het is heel normaal dat het soms kan voelen alsof het te veel wordt. Je kunt anoniem contact opnemen via telefoon en chat om hierover te praten. 

Bereikbaar via: 085 - 130 46 58 en chat.
Elke werkdag van 09.00 uur tot 15.00 uur en van 20.00 uur tot 22.00 uur.

Vermoedens van kindermishandeling en huiselijk geweld

Veilig Thuis: 0800 - 2000 (gratis)
Lees meer op: www.ikvermoedhuiselijkgeweld.nl.

Kinderen en jongeren

Het is goed om over je vragen, zorgen of angsten te praten met iemand die je vertrouwt. Misschien kun je praten met je ouders, een vriend of vriendin? Er zijn ook organisaties die jij kunt bellen. Zij zijn een luisterend oor, denken met je mee of praten gewoon even met je. Je vindt ze hieronder.

Vind je het lastig kiezen uit de organisaties hieronder? Gebruik dan de keuzehulp op de website van Jongeren Hulp Online.

Steun en even je verhaal kwijt kunnen

De Kindertelefoon (voor 8 – 18 jaar)
Je kunt De Kindertelefoon bellen over al jouw vragen, zorgen of wat je verder bezig houdt.

  • Bereikbaar via: 0800-0432 en chat. Je kunt ook met andere kinderen en jongeren praten op het forum, waar ook vrijwilligers van de Kindertelefoon meekijken. 

  • Openingstijden: Elke dag van 11.00 uur tot 21.00 uur.

Alles oké? Supportlijn (vanaf 18 jaar)
Alles oké? biedt support aan alle jongeren vanaf 18 jaar als het even niet zo lekker gaat. Geen onderwerp is te gek of raar en geen probleem te klein of te groot.

  • Bereikbaar via: 0800-0450 en chat.
  • Openingstijden: Elke dag van 14.00 uur tot 22.00 uur.

Gezondheid

JouwGGD (voor 13 – 23 jaar)
Wil je anoniem chatten omdat je je zorgen maakt of ergens vragen over hebt? Dat kan anoniem via een chat met de GGD. Of kijk op de website voor antwoord op vragen over je lichaam, je gevoel of dingen waar je thuis liever niet over praat.

  • Bereikbaar via: chat.
  • Openingstijden: elke werkdag tussen 14.00 en 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 18.00 en 20.00 uur. 

Mentale gezondheid

113 Zelfmoordpreventie (voor alle leeftijden)
Denk je eraan om jezelf pijn te doen? Neem contact op met de vrijwilligers van 113 Zelfmoordpreventie. Zij zijn er dag en nacht om je te helpen.

  • Bereikbaar via: 0800-0113, of chat met vrijwilligers.
  • Openingstijden: 24 uur per dag.

Veiligheid

Veilig Thuis (voor alle leeftijden)
Gaat het thuis of met jezelf niet goed? Is er veel ruzie thuis? Of word je misschien mishandeld? Je kunt 24 uur per dag anoniem bellen met Veilig Thuis. Je kunt ook bellen als je je zorgen maakt om iemand anders. Bellen gaat vanuit je belbundel of prepaid tegoed. Er worden geen extra kosten berekend. Zorg dat je 0900 nummers bij je telefooninstellingen zijn ingeschakeld.

  • Bereikbaar: 0800-2000 of chat.
  • Openingstijden: bellen kan 24 uur per dag, chatten kan tussen 9.00- 17.00 uur.

Klachten over hulpverlening

Jeugdstem, vertrouwenspersonen in de jeugdzorg (voor alle leeftijden)
Met vragen of klachten over jeugdhulp kun je terecht bij Jeugdstem.

  • Bereikbaar via: 088-555 1000, chat, of mail.
  • Openingstijden: bellen tussen 9.00 uur en 17.00 uur, chatten maandag tot en met donderdag van 16.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.

Spreekbeurt of werkstuk

Ga je een spreekbeurt houden of werkstuk maken over pesten, kindermishandeling of pleegzorg? Of je hebt een probleem waar je graag met iemand over wilt praten? Hieronder vind je links naar sites met meer informatie.

Meer weten over:

Sollicitaties

Open sollicitaties en vragen over stages mogen per e-mail gestuurd worden naar: sollicitatie@nji.nl.

Pers

Persvragen

Ben je journalist? Dan kun je:

  • Je vraag stellen via pers@nji.nl
  • Bellen met 030 - 23 06 349 (maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur)
  • Bellen met 06 - 25 66 07 57 (maandag tot en met donderdag tussen 8.30 en 17.00 uur)

Vragen, verbetertips of klachten

Vragen of verbetertips

Heb je een vraag of een verbetertip? Geeft dit dan aan ons door via: info@nji.nl. Hiermee kunnen we de informatie op onze website actualiseren.

Klachtenregeling

We doen altijd ons best, maar het kan gebeuren dat je niet tevreden bent over ons werk. Heb je daarover een klacht? Dan kun je deze schriftelijk - voorzien van uw handtekening en de datum - indienen bij:

Nederlands Jeugdinstituut
t.a.v de directie
Postbus 19221
3501 DE Utrecht

Geef een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van je klacht. Binnen drie werkdagen ontvang je van ons een ontvangstbevestiging. Daarin staat wat de afhandelingstermijn is, de verdere procedure, wie de contactpersoon is en je krijgt de mogelijkheid gehoord te worden.