• HET NJi WERKT AAN DE KWALITEIT
  • VAN DE JEUGDSECTOR
Effectieve jeugdhulp

Meten, spreken en verbeteren voor organisaties

Organisaties kunnen gegevens uit vragenlijsten en hun cliëntregistratiesystemen benutten door ze te bespreken en interpreteren. Ze kunnen dan belangrijke vragen beantwoorden:

  • Leiden de interventies die ze inzetten tot goede resultaten?
  • Sluit het aanbod voldoende aan bij de behoeften van de cliënten?
  • Hebben professionals bijscholing nodig?
  • Voeren professionals de interventies op de juiste manier uit?

Aan de hand van de gegevens kunnen organisaties ook met hun opdrachtgever spreken over doen wat werkt. In het project Outcome in Zicht hebben gemeenten en instellingen onderzocht hoe ze kunnen sturen op kwaliteit en hoe ze gezamenlijk het juiste gesprek kunnen voeren op basis van cijfers.

Vragen?

Germie van den Berg is contactpersoon.

NJi gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.